hemmahosbergh.blogg.se

Aim for the stars, even if you fall, you´ll land on the moon

En sockerbagare...

Publicerad 2012-11-17 18:20:02 i

Måste bara dela med mig av mitt senaste bakverk.
Jag jobbar en hel del annars så nu när jag är ledig på dagarna inför barnafödande så försöker jag att hitta på lite alla möjliga saker...
I veckan föll alltså lotten på att baka dammsugare för första gången.

Hittade ett recept på nätet&satte igång. Jag tycker att det är väldigt roligt att laga mat och baka, dock har jag stundtals rätt taskigt tålamod och vill att saker ska gå undan...

Här följer några bilder av mitt bak... Tycker den första bilden mest ser ut som ngt annat. Men enligt receptet skulle man rulla degen i små korvar. Barnslig som jag är var jag ju såklart tvungen att mms:a iväg bilden till några vänner med en kommentar som kanske bäst passar 4-åringar, men men!

Det blev rätt bra tillslut. Det var lite trixigt att få på marsipanen men det löste sig rätt ok ändå.. Kanske ingen leila ännu men goda blev de! Så nu har jag och Magnus pensionärsfika på kvällarna, gott kaffe och en dammsugare-det är fint det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela